Spullen thuis laten bezorgen; ik maak er regelmatig gebruik van, en nu met de hele Coronacrisis is dat niet anders. S. en ik wilden in de voortuin wat tegels eruit en die ruimte aan de planten geven. We hebben in de voortuin verhoogde bloem/plantenbakken met bamboeborder, en een van die plantenbakken wilden we dus vergroten, en daardoor hadden we extra bamboe nodig.
Het bedrijf waar we het de vorige keer bestelde was ons toen goed bevallen, dus daar weer een nieuwe bestelling gedaan. Bestelling deden we op een vrijdag, en het zou al op zaterdag bezorgd worden. Leek me wel heel snel, maar oké, als zij dat beloven dan zal het wel… maar zaterdag kwam er niets.
Leveringspoging 1
Dan maar op maandag wachten. Op de site van de bezorgdienst stond al dat ze de bestelling in hun depot hadden ontvangen, dus niets stond levering in de weg, zou je zeggen. Maar dat liep anders want kwam geen bezorger of wat dan ook. Contact gehad en ze zouden het uitzoeken. Uitzoeken deden ze vrij snel, want binnen een uur of wat kreeg ik al de melding dat ze eigenlijk geen idee hadden waar de bestelling was gebleven. Ze konden een onderzoek instellen, maar dat moest de opdrachtgever aanvragen, dat kon ik niet doen, en ze mochten mij ook niet informeren over de uitkomst.
Leverancier dus weer gemaild, die zou een onderzoeksaanvraag doen. Dat duurde een dag, en uitkomst was… pakket was onvindbaar.
Leveringspoging 2
Leverancier beloofde een nieuwe zending te sturen via de bezorgdienst. Er kwam al gauw weer een melding dat de bestelling in het depot was ontvangen, en toen werd het stil… Beloofde leveringsdatums gingen, ondanks beloftes van de helpdesk dat het pakket echt onderweg was, voorbij en de bestelling leek weer verdwenen in zelfde zwarte gat waar de eerste zending ook in was verdwenen. Contact gehad; nee we mogen niets zeggen over de levering, u moet via de leverancier een onderzoek aanvragen. Maar plotseling kwam op de site de melding dat het pakket werd onderzocht op beschadigingen.
Ik weer contact gezocht met bezorgdienst; ja, het is in onderzoek, over uitslag mogen we niets tegen u zeggen. Dus weer contact gezocht met leverancier. Die deed weer een verzoek om informatie hij kreeg dag later te horen dat die tweede bestelling was onderzocht op beschadigingen, maar dat ze geen uitslag konden geven… Leverancier werd er ook gek van en die kondigde toen aan een derde levering te sturen, maar nu via een andere bezorgservice.
Bistrotafel
Omdat we voorlopig toch niet naar tuincentrum gaan, wilden we ook online een bistrotafel bestellen. Met voorgaande ervaringen in het achterhoofd een leverancier gevonden die op de site aangaf met een andere bezorgdienst te werken. Wij dus besteld, maar even later… kreeg ik later doodleuk bericht; uw bestelling is ontvangen en wordt overmorgen bezorgd met…. de bewuste bezorgdienst. Daar werd ik niet echt vrolijk van, maar eerlijk is eerlijk: nu ging alles vlekkeloos. Ik kreeg gisteren al bericht dat het diezelfde dag bezorgd zou worden, tegelijk met nog een pakket… Zouden ze dan toch??. Maar gedurende de dag voortdurend updates, ik kon zelfs zien hoeveel bestellingen de bezorger nog moest doen voordat ie bij mij voor de deur stond.
En opeens stonden er dus twee grote dozen in de voortuin. Eentje met onbeschadigde inhoud en de andere met iets wat eens bamboe borderrollen waren geweest. Wat ze ermee gedaan hebben geen flauw idee; met een wals er overheen of van de Euromast laten stuiteren ofzo. Ik schat dat iets van een derde of meer van de bamboe beschadigd was.
Weer contact opgenomen met de leverancier over wat ik met deze zending aanmoest; die gaf aan dat terugsturen weinig zinvol was, en dat ik de bamboe die nog wel heel was, kon gebruiken als reservemateriaal.
Leveringspoging 3
En vanmiddag kwam via een andere leverancier de laatste zending bamboe, wel helemaal in orde. Dus nu kan ik komend weekend de tuin in.
Met dit soort gedoe is het gedwongen thuiswerken een uitkomst, want het zijn geen pakketten die je even achter op de fiets meeneemt vanuit een afhaaldepot.
Nu alleen nog wachten op het moment dat we weer gewoon naar een tuincentrum kunnen om planten te kopen voor die bak.
Wij laten momenteel ook het liefst zoveel mogelijk bezorgen,zodat we de deur niet uit hoeven.
LikeGeliked door 1 persoon
Lastig en ingewikkeld hè? Ik ben heel erg bezig met papier en karton bij ontvangen pakketjes en hoe daarmee om te gaan. Ineens las ik namelijk een bericht van een ziekenhuis dat ze geen kaartje meer wilden ontvangen ivm dat Corona op papier blijft ‘hangen’. Afijn, sites erbij. RIVM houd ik aan. Daar staat dat karton en papier poreus zijn en dat het virus daar minder lang op blijft zitten dan op gladde materialen als plastic en metaal. Maar toch. Dus laat ik pakketjes een nacht staan voordat ik het openmaak. Dan was ik wel mijn handen grondig. Haal de producten eruit en daar was ik dan niet meer mijn handen van (want zijn gebruiksvoorwerpen en anders blijf je aan de gang). Maar man, wat moeten we ineens erg opletten…
LikeGeliked door 1 persoon
Ik weet niet of de bewuste eerste bezorgdienst de wel bekende p was. Maar die liepen al snel achter met het bezorgen van pakjes toen Corona uitbrak. Mijn zilversplint is ook ruim een week in de app onderweg geweest. De bezorger vertelde ook dat het echt mega druk was met online bestellingen. Veel plezier met in de tuin werken.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat het nu wat langer duurt, vind ik nog logisch, maar het is natuurlijk niet mooi als de spullen kapot geleverd worden. Gelukkig is het alsnog goed gekomen en kun je dit weekend hopelijk lekker in de tuin aan de slag.
LikeGeliked door 1 persoon
Gelukkig heb je uiteindelijk alles! Fijn weekend!
LikeGeliked door 1 persoon
Online bestellen gaat meestal moeiteloos af en toe krijg je wat gezeur maar je dat hoort erbij. Gelukkig heb je je bestelling nu.
LikeGeliked door 1 persoon
het duurt even…..maar dan weet je|: de aanhouder wint!
LikeGeliked door 1 persoon
jeetje wat een pech. Af en toe kan het echt helemaal misgaan. Gelukkig gaat het in de meeste gevallen goed!
LikeGeliked door 1 persoon
Pfff wat heeft dit lang geduurd, ik vind het ook niet netjes van ze.
LikeGeliked door 1 persoon
Zo herkenbaar. Online bestellen is nu eenmaal erg handig. Maar telkens we wat bestellen gaat het 9 op 10 mis. Jammer dat het vaak om dezelfde leverdiensten gaat, want zo hou je na een tijdje gewoon op met bestellen via zulke dienst.
LikeGeliked door 1 persoon
In het kader van #doeslief heb ik de naam van de bezorgdienst niet genoemd, ook omdat die andere bestelling wel helemaal goed ging.
LikeLike
fijn dat alles nu geregeld is maar man man wat een gezeik haha nou fijn weekend henk
LikeLike
Jeetje wat een gedoe! Gelukkig heb je nu een hele levering.
LikeGeliked door 1 persoon
Wat een gedoe allemaal
Fijn dat er toch iets is goed gegaan.
LikeGeliked door 1 persoon
Pfff… wat een gedoe zeg. Fijn dat je in ieder geval thuis bent voor het wachten op alle spullen. Maar vreemd waar die andere pakketten zijn gebleven! Succes in de tuin!
LikeGeliked door 1 persoon
Fijn dat nu alles op orde is, maar wel een gedoe zeg. Inderdaad handig dat je thuis was. Maar ik heb toch het liefst dat bestellingen gewoon rustig en voorspoedig verlopen. En niet dat ik er steeds achteraan moet bellen en zo.
Doe je foto’s van het eindresultaat?
LikeGeliked door 1 persoon
Doe ik😀
LikeLike