Geplaatst in Dagelijkse leven, Klanten???

Bezorgen zonder zorgen

bamboe

Spullen thuis laten bezorgen; ik maak er regelmatig gebruik van, en nu met de hele Coronacrisis is dat niet anders. S. en ik wilden in de voortuin wat tegels eruit en die ruimte aan de planten geven. We hebben in de voortuin verhoogde bloem/plantenbakken met bamboeborder, en een van die plantenbakken wilden we dus vergroten, en daardoor hadden we extra bamboe nodig.

Het bedrijf waar we het de vorige keer bestelde was ons toen goed bevallen, dus daar weer een nieuwe bestelling gedaan. Bestelling deden we op een vrijdag, en het zou al op zaterdag bezorgd worden. Leek me wel heel snel, maar oké, als zij dat beloven dan zal het wel… maar zaterdag kwam er niets.

Leveringspoging 1

Dan maar op maandag wachten. Op de site van de bezorgdienst stond al dat ze de bestelling in hun depot hadden ontvangen, dus niets stond levering in de weg, zou je zeggen. Maar dat liep anders want kwam geen bezorger of wat dan ook. Contact gehad en ze zouden het uitzoeken. Uitzoeken deden ze vrij snel, want binnen een uur of wat kreeg ik al de melding dat ze eigenlijk geen idee hadden waar de bestelling was gebleven. Ze konden een onderzoek instellen, maar dat moest de opdrachtgever aanvragen, dat kon ik niet doen, en ze mochten mij ook niet informeren over de uitkomst.

Leverancier dus weer gemaild, die zou een onderzoeksaanvraag doen. Dat duurde een dag, en uitkomst was… pakket was onvindbaar.

Leveringspoging 2

Leverancier beloofde een nieuwe zending te sturen via de bezorgdienst. Er kwam al gauw weer een melding dat de bestelling in het depot was ontvangen, en toen werd het stil… Beloofde leveringsdatums gingen, ondanks beloftes van de helpdesk dat het pakket echt onderweg was, voorbij en de bestelling leek weer verdwenen in zelfde zwarte gat waar de eerste zending ook in was verdwenen. Contact gehad; nee we mogen niets zeggen over de levering, u moet via de leverancier een onderzoek aanvragen. Maar plotseling kwam op de site de melding dat het pakket werd onderzocht op beschadigingen.

Ik weer contact gezocht met bezorgdienst; ja, het is in onderzoek, over uitslag mogen we niets tegen u zeggen. Dus weer contact gezocht met leverancier. Die deed weer een verzoek om informatie hij kreeg dag later te horen dat die tweede bestelling was onderzocht op beschadigingen, maar dat ze geen uitslag konden geven… Leverancier werd er ook gek van en die kondigde toen aan een derde levering te sturen, maar nu via een andere bezorgservice.

Bistrotafel

Omdat we voorlopig toch niet naar tuincentrum gaan, wilden we ook online een bistrotafel bestellen. Met voorgaande ervaringen in het achterhoofd een leverancier gevonden die op de site aangaf met een andere bezorgdienst te werken. Wij dus besteld, maar even later… kreeg ik later doodleuk bericht; uw bestelling is ontvangen en wordt overmorgen bezorgd met…. de bewuste bezorgdienst. Daar werd ik niet echt vrolijk van, maar eerlijk is eerlijk: nu ging alles vlekkeloos. Ik kreeg gisteren al bericht dat het diezelfde dag bezorgd zou worden, tegelijk met nog een pakket… Zouden ze dan toch??. Maar gedurende de dag voortdurend updates, ik kon zelfs zien hoeveel bestellingen de bezorger nog moest doen voordat ie bij mij voor de deur stond.

En opeens stonden er dus twee grote dozen in de voortuin. Eentje met onbeschadigde inhoud en de andere met iets wat eens bamboe borderrollen waren geweest. Wat ze ermee gedaan hebben geen flauw idee; met een wals er overheen of van de Euromast laten stuiteren ofzo. Ik schat dat iets van een derde of meer van de bamboe beschadigd was.

Weer contact opgenomen met de leverancier over wat ik met deze zending aanmoest; die gaf aan dat terugsturen weinig zinvol was, en dat ik de bamboe die nog wel heel was, kon gebruiken als reservemateriaal.

Leveringspoging 3

En vanmiddag kwam via een andere leverancier de laatste zending bamboe, wel helemaal in orde. Dus nu kan ik komend weekend de tuin in.

Met dit soort gedoe is het gedwongen thuiswerken een uitkomst, want het zijn geen pakketten die je even achter op de fiets meeneemt vanuit een afhaaldepot.

Nu alleen nog wachten op het moment dat we weer gewoon naar een tuincentrum kunnen om planten te kopen voor die bak.

Auteur:

contentpublicist, vrijdenker, veggie, positieve realist, blogger, stadsmens maar verslaafd aan de bergen, dromer, Rotterdam, Houten ·

24 gedachten over “Bezorgen zonder zorgen

  1. Oooh, wat ben ik fan van online bestellen. Uiteraard hangt dit wel af van de producten. Maar wat een gedoe kan dit opleveren. Ik kan wel raden welke bezorgdienst dit mogelijk betreft. Ik snap dat het in deze periode superdruk is, maar toch.

    Geliked door 1 persoon

  2. Sorry, ik werk zelf voor een post bedrijf en dan voornamelijk pakketen maar iedereen denkt zo he, met dat bestellen. Dus iedereen doet dat massaaaal!! Het is nog drukker als met kerst en sinterklaas etc, tuurlijk wil ik dit alles niet goed praten hoor maar denk er aub wel om dat deze mensen juist nu dubbel een keer zo hard werken en dat er dus fouten kunnen worden gemaakt maar frustrerend is het wel ja

    Like

  3. “Ze konden een onderzoek instellen, maar dat moest de opdrachtgever aanvragen, dat kon ik niet doen, en ze mochten mij ook niet informeren over de uitkomst.“

    Klinkt als DHL of UPS, dat is het standaard reactie wat ik altijd krijg. Maar als je kan zien hoeveel pakketjes voor je zijn klinkt het als DPD. Pakketjesexpert hier.

    Geliked door 1 persoon

  4. Och, wat een ellende soms met online bezorgdiensten! Wij maken hier zelf ook vaak gebruik van en gelukkig gaat het meestal goed, maar als het dan mis gaat (meestal met dezelfde bezorgdienst waarvan je pas na bestelling weet wie dat is), dan gaat het ook gruwelijk mis. Hoop dat het allemaal weer opgelost kan worden voor jullie!

    Like

Wil je reageren? Dat kan hier.

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.