Positief verrassen; als je dat als onderneming voor elkaar krijgt bij je klanten, dan scoor je punten. Een mooi geval daarvan had ik gisteren met Stedin, de netbeheerder voor gas en elektriciteit.
Begin januari werd ik midden in de nacht wakker om naar de wc te gaan. Toen ik opstond viel het me op dat mijn wekkerradio op zwart stond, en toen ik op de overloop zag dat ook de verwarmingsketel uit was, viel het kwartje; stroomstoring. Nu was er een paar uur daarvoor ook al een storing geweest maar die was na een paar seconden al weer voorbij. Dit was dus andere koek.
Toen ik door het dakraam naar buiten keek was het nogal verwarrend; bij de huizen was het donker (niet zo gek om 1 uur ‘s nachts) maar de straatlantaarns op de rondweg waren gewoon aan het branden. Toch maar naar beneden gegaan en daar zag ik dat alles uit was, ook de koelkast/vriezer etc.
Na wat verwensingen doordat ik niet precies wist of het alleen bij ons was of ook bij buren dook ik maar weer mijn bed in, want het heeft weinig zin om midden in de nacht iemand te bellen. De volgende ochtend was het eerste dat ik zag een knipperende wekkerradio, dus gelukkig werkte alles weer zoals het zou moeten werken. Ketel etc werkte ook weer dus verder liet ik het allemaal maar achter me.
Tot ik gisteren opeens een brief van de Stedin in de bus kreeg. Ze hadden gemerkt dat er op 4 januari een stroomstoring was geweest en aangezien die meer dan 4 uur (4 uur en tien minuten) duurde, hadden we wettelijk recht op een schadevergoeding. En in tegenstelling tot andere regelingen waar je soms wettelijk recht op hebt maar door alle rompslomp maar van afziet (of überhaupt van het bestaan daarvan niet op de hoogte bent), was hier de teruggave een fluitje van een cent.
Geen moeilijk gedoe met ellenlange onbegrijpelijke formulieren of wat dan ook. Kwestie van even gegevens invullen en binnen drie weken wordt er 35 euro op onze rekening gestort.
Dat noem ik nog eens een geval van positief verrassen!
Wat netjes dat jullie zo makkelijk een tegoed terug kregen vaak moet je daar van alles voor doen idd
LikeLike
Wat heerlijk zeg! Het is zo fijn als een bedrijf gewoon adequaat reageert en zich behulpzaam opstelt. Dat vind ik echt een aanbeveling.
LikeLike
Hier nog nooit geld terug gehad, ondanks dat we al een aantal een halve dag zonder stroom hebben gezeten door aanleg van de sintrale as.
LikeLike
Kijk dat is nog eens een proactieve actie die het vertrouwen weer doet herstellen. Zo hoort topservice te zijn!
LikeLike
Wat een topservice! Dat hoor je helaas niet vaak.
LikeLike
Ja, soms weten de bedrijven het ook eens goed te doen 🙂 Eigenlijk stom dat je hier verrast door bent. zou meer vanzelfsprekend moeten zijn.
LikeLike
Heerlijk is dat hé! Wij hebben het ook een keer gehad… Toen was trouwens geen storing, maar aangekondigd ivm werkzaamheden van een ontplofte flat. Wij hadden een opvang plek geregeld, maar kregen een aantal weken later wel een brief dat we 65 euro zouden krijgen 🙂
LikeLike
Dat is nog eens goed opgelost, ik heb nog nooit stroomstoring gehad sinds we hier wonen (2.5 jaar) 😁
LikeLike
Wat fijn!! Ik wist niet eens dat je hier een vergoeding voor kon krijgen, echt netjes. Het wordt ook moeilijk zonder stroom allemaal..
LikeLike
Zo dan.. dat heb ik nog nooit meegemaakt. Dat vind ik wel erg netjes hoor!
LikeLike
Dit is helemaal top!
LikeLike
Afgelopen woensdag was grote storing hier in Emmen heel veel winkels konden meerdere uren niks. Wel fijn dat je geld terug kreeg
LikeLike
Ik heb zelf ook een keer gehad bij xs4all dat wij recht hadden op een vergoeding na een storing. Zij hebben het bedrag toen verrekend met de eerstvolgende factuur, ook topservice dus!
LikeLike
Precies, dat is nog eens service. Geen gedoe, zo hoort het
LikeLike
Dit is idd erg netjes! Erg tof dat ze dit uit zichzelf hebben laten weten!
LikeLike