Positief verrassen volgens Stedin

blog postiefPositief verrassen; als je dat als onderneming voor elkaar krijgt bij je klanten, dan scoor je punten. Een mooi geval daarvan had ik gisteren met Stedin, de netbeheerder voor gas en elektriciteit.

Begin januari werd ik midden in de nacht wakker om naar de wc te gaan. Toen ik opstond viel het me op dat mijn wekkerradio op zwart stond, en toen ik op de overloop zag dat ook de verwarmingsketel uit was, viel het kwartje; stroomstoring. Nu was er een paar uur daarvoor ook al een storing geweest maar die was na een paar seconden al weer voorbij. Dit was dus andere koek.

Toen ik door het dakraam naar buiten keek was het nogal verwarrend; bij de huizen was het donker (niet zo gek om 1 uur ‘s nachts) maar de straatlantaarns op de rondweg waren gewoon aan het branden. Toch maar naar beneden gegaan en daar zag ik dat alles uit was, ook de koelkast/vriezer etc.

Na wat verwensingen doordat ik niet precies wist of het alleen bij ons was of ook bij buren dook ik maar weer mijn bed in, want het heeft weinig zin om midden in de nacht iemand te bellen. De volgende ochtend was het eerste dat ik zag een knipperende wekkerradio, dus gelukkig werkte alles weer zoals het zou moeten werken. Ketel etc werkte ook weer dus verder liet ik het allemaal maar achter me.

Tot ik gisteren opeens een brief van de Stedin in de bus kreeg. Ze hadden gemerkt dat er op 4 januari een stroomstoring was geweest en aangezien die meer dan 4 uur (4 uur en tien minuten) duurde, hadden we wettelijk recht op een schadevergoeding. En in tegenstelling tot andere regelingen waar je soms wettelijk recht op hebt maar door alle rompslomp maar van afziet (of überhaupt van het bestaan daarvan niet op de hoogte bent), was hier de teruggave een fluitje van een cent.

Geen moeilijk gedoe met ellenlange onbegrijpelijke formulieren of wat dan ook. Kwestie van even gegevens invullen en binnen drie weken wordt er 35 euro op onze rekening gestort.

Dat noem ik nog eens een geval van positief verrassen!

 

35 reacties Voeg uw reactie toe

  1. feliceveenman schreef:

    zo dat is het zeker, wij hebben in dit dorp enorm veel stroomstoringen gehad, maar terug gave, was altijd gedoe…

    Like

  2. Frederique schreef:

    Ik vind het echt heel erg netjes inderdaad. Zo zou het vaker mogen zijn!!

    Like

    1. rubyvanderkuil schreef:

      Daar kunnen nog vele van leren!

      Like

  3. Julie schreef:

    Wat fijn dat het bedrijf zelf een brief stuurt! Vaak moet je er inderdaad achteraan gaan en dan duurt het zolang dat je het uiteindelijk opgeeft! 🙂

    Like

  4. Saskia schreef:

    Hulde aan Stedin!!! Leuk geschreven Henk, bedankt voor het delen!

    Like

  5. Manon schreef:

    Netjes! Ik kreeg een brief dat ik 3 euro korting krijg op mijn volgende pizza bestelling omdat ze langer dan de bezorgtijd erover gedaan hadden. Was maar 5 min te laat, maar toch aardig!

    Like

    1. hphofman schreef:

      Dat is ook erg netjes! Dat zijn van die kleine dingen die uiteindelijk veel meer opbrengen dan ze gekost hebben.

      Like

  6. Manon schreef:

    Had je in de ochtend geen verrassing in de keuken omdat de vriezen bijvoorbeeld was ontdooit?

    Like

    1. hphofman schreef:

      Nee, het duurde maar net iets meer dan 4 uur, en vriezer kan door vries elementen langer zonder stroom

      Like

  7. Skincarebynaomi schreef:

    Dat klinkt als een heel goede ervaring! Dat zie je niet vaak.. Wel erg vervelend zo’n stroomstoring, zeker je koelkast en vriezer! Waren je spullen nog een beetje te eten of kon je alles weggooien?

    Like

    1. hphofman schreef:

      Geen probleem met koelkast en vriezer. Zitten vrieslementen in vriezer, waardoor eten nog 24 uur bevroren blijft

      Like

  8. Anvanassche schreef:

    Slim bedrijf! Tevreden klanten zijn goud waard.

    Like

  9. mckleuver schreef:

    Wat een service van Stedin dat zij automatisch je een bedrag teruggeven. Dat is zeker netjes. Wel raar dat de lantaarnpalen het wel deden.

    Like

  10. Marieke schreef:

    Heb je sowieso recht op als een storing langer dan een xx-aantal uren duurt. Dat is al jaren zo!

    Like

    1. hphofman schreef:

      klopt, daarom gaf ik ook aan dat je daar wettelijk recht op hebt, maar het ging meer om de afhandeling. Je hebt op diverse regelingen recht, maar het daadwerkelijk krijgen is vaak een heel karwei.

      Like

  11. Lindsey Beljaars schreef:

    Wel heel erg netjes hoor! Goed gedaan 🙂

    Like

  12. Amy de Keijzer - Büttner schreef:

    Erg netjes afgehandeld van het bedrijf, kunnen meerderen een voorbeeld aan nemen.

    Like

  13. ingrid schreef:

    dat is inderdaad erg netjes, maar eigenlijk hoort het natuurijk gewoon zo en is het jammer dat andere bedrijven dat niet altijd doen

    Like

    1. hphofman schreef:

      vind ik ook; zou ook heel veel rompslomp wegnemen. Als je als burger iets minder op de hoogte bent van regels, of minder handig op een computer loop je allerlei regelingen mis waar je wel recht op hebt. Maar dat komt voor een deel ook door privacyregels; een overheid mag gegevens niet zomaar voor een ander doel gebruiken. Dus daar wringt het ook een beetje

      Like

  14. Dat is netjes en zo blijf je een gewaardeerde en trouwe klant.

    Like

  15. hernameiseva schreef:

    Wat een goede service! Fijn dat je er niet zelf achteraan hoeft, maar dat het bedrijf alles voor je regelt 🙂

    Like

  16. Dit is idd erg netjes! Erg tof dat ze dit uit zichzelf hebben laten weten!

    Like

  17. Inge Pots schreef:

    Ik heb zelf ook een keer gehad bij xs4all dat wij recht hadden op een vergoeding na een storing. Zij hebben het bedrag toen verrekend met de eerstvolgende factuur, ook topservice dus!

    Like

    1. hphofman schreef:

      Precies, dat is nog eens service. Geen gedoe, zo hoort het

      Like

  18. Melissa schreef:

    Afgelopen woensdag was grote storing hier in Emmen heel veel winkels konden meerdere uren niks. Wel fijn dat je geld terug kreeg

    Like

  19. Bella Beauty schreef:

    Dit is helemaal top!

    Like

  20. Janet schreef:

    Zo dan.. dat heb ik nog nooit meegemaakt. Dat vind ik wel erg netjes hoor!

    Like

  21. Wat fijn!! Ik wist niet eens dat je hier een vergoeding voor kon krijgen, echt netjes. Het wordt ook moeilijk zonder stroom allemaal..

    Like

  22. Gabriëlle schreef:

    Dat is nog eens goed opgelost, ik heb nog nooit stroomstoring gehad sinds we hier wonen (2.5 jaar) 😁

    Like

  23. Nadia schreef:

    Heerlijk is dat hé! Wij hebben het ook een keer gehad… Toen was trouwens geen storing, maar aangekondigd ivm werkzaamheden van een ontplofte flat. Wij hadden een opvang plek geregeld, maar kregen een aantal weken later wel een brief dat we 65 euro zouden krijgen 🙂

    Like

  24. Saskia schreef:

    Ja, soms weten de bedrijven het ook eens goed te doen 🙂 Eigenlijk stom dat je hier verrast door bent. zou meer vanzelfsprekend moeten zijn.

    Like

  25. Charelle schreef:

    Wat een topservice! Dat hoor je helaas niet vaak.

    Like

  26. Caroline schreef:

    Kijk dat is nog eens een proactieve actie die het vertrouwen weer doet herstellen. Zo hoort topservice te zijn!

    Like

  27. memmieblogger schreef:

    Hier nog nooit geld terug gehad, ondanks dat we al een aantal een halve dag zonder stroom hebben gezeten door aanleg van de sintrale as.

    Like

  28. Nicole Orriëns schreef:

    Wat heerlijk zeg! Het is zo fijn als een bedrijf gewoon adequaat reageert en zich behulpzaam opstelt. Dat vind ik echt een aanbeveling.

    Like

Wil je reageren? Dat kan hier.

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.