Intertoys, over winkels die verdwijnen..

speelgoedblogVoor het eerst sinds tijden weer eens lange rijen bij de Intertoys dit weekend. Niet omdat mensen daaruit zichzelf  iets wilden kopen, maar omdat de keten op punt van omvallen staat, en je alleen dit weekend nog de cadeaubonnen kon inleveren.

En mede met dank aan anonieme lafbekjes die een ddos aanval uitvoerden waardoor het computersysteem daar plat ging liep dat uit op een grote chaos, want als het om geld gaat komen oerdriften bij mensen naar boven… Cassieres die bespuugd werden of speelgoed naar hun hoofd kregen of van die figuren die doodleuk speelgoed meenamen ter waarde van het tegoed van hun cadeaubon, of vooruit, meteen maar wat extra’s.

Een triest einde voor die keten, maar bepaald geen verrassing, want ze zijn eigenlijk overbodig. Kinderen weten tegenwoordig via internet precies wat ze willen, dus dan krijg je geen verlanglijstje meer met ‘iets van Lego’ of ‘een spel, maar meteen het exacte typenummer dat ze willen hebben en waag het niet wat anders te kopen want dan is het foute boel. En negen van de tien keer als je dan tegen beter weten in in een speelgoedzaak gaat kijken, hebben ze het gevraagde cadeau niet, en dus zit er niets anders op dan het via internet te bestellen, waarbij het dan vaak ook nog stuk voordeliger is.

Volgens mij kan een speelgoedzaak tegenwoordig het alleen nog redden als ze zich niet op dat massaspeelgoed richten;  bied dat gewoon aan in je webshop en geef als ze het in de winkel komen afhalen een extra korting oid, en richt je op speelgoed dat kinderen in je zaak kunnen uitproberen, en dat veel minder merkgebonden is. Verleid ze om te komen spelen met je spullen en als je ze eenmaal verleid hebt dan volgen de ouders vanzelf.

Advertenties

29 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Lydiablogt schreef:

    Weer een winkel omgevallen door het vele internetshoppen. ☹️ En het gedrag van die mensen naar het winkelpersoneel… Echt abnormaal schaamtelijk 😱

    Like

  2. Er blijft bijna geen winkel meer over joh… En hoe die klanten ermee om zijn gegaan is helemaal belachelijk, te triest voor woorden.

    Like

  3. Nicole Orriëns schreef:

    Ik wist helemaal niet het niet goed gaat met Intertoys, maar hoorde dat inderdaad ook gisterochtend. Wel jammer, maar vooral erg dat mensen zich zo misdroegen!

    Like

  4. Nadia schreef:

    Jammer, maar ik kon hier nooit slagen. Het was er niet en er werd gezegd bestel maar online… Tsja, wat kan ik dan nog doen? Ik schrik wel van de reacties van sommige mensen met een cadeaukaart… Als het nou om een groot bedrag gaat, maar zo’n stennis schoppen om zo’n beetje. Als je het dan zo belangrijk vond, dan had je hem al in moeten leveren direct nadat je hem kreeg…

    Like

    1. Sugar Jane schreef:

      Ik kwam zelden bij Intertoys, ik was altijd al van internet bestellen. Lruke blog! Tip, hij mag van mij best wat langer zijn hoor!

      Like

      1. hphofman schreef:

        Dit was ook een van mijn kortste blogpost. Lees de anderen maar en je zult merken dat ze normaal stuk langer zijn

        Like

  5. Geke schreef:

    Sjonge, wat laten mensen zich weer van hun slechte kanten zien als het gaat om geld hé! Ik heb drie kinderen, maar het is ook niet mijn hobby om in een speelgoedwinkel te lopen. Op de één of andere manier vind het er allemaal uitzien als spullen die ik ergens in huis weer kwijt moet. Ik hou meer van creatieve dingen.

    Like

  6. Prya schreef:

    Ik doe ook bijna alles online, moet inderdaad echt een meerwaarde zijn om naar de winkel te gaan. Veel winkels denken daar te weinig over na. Daarnaast vond ik zo agressief om een cadeaukaart echt onbegrijpelijk.

    Like

  7. feliceveenman schreef:

    Wat een leuke suggestie om speelgoed gewoon in de winkel te laten uitproberen. Doet mij een beetje denken aan winkels die in spelletjes gespecialiseerd zijn en waar klanten uren heerlijk met een spel bezig zijn

    Like

  8. Laura schreef:

    Het gedrag dat mensen lieten zien kan echt niet door de beugel

    Like

  9. Nicole Orriëns schreef:

    Hoewel ik het failissement jammer vind, heb ik als consument niet geholpen… Ik kwam er al jaren niet meer. Als kinderen ouder worden, heb je er toch minder te zoeken vind ik.

    Like

  10. feliceveenman schreef:

    het is vreemd dat die tegoed bonnen juist bij Intertoys zulke taferelen oproept. bij bijvoorbeeld VenD heb ik daar nooit wat over gehoord..

    Like

    1. hphofman schreef:

      Maar toen waren ze meteen na de faillissementsaankondiging waardeloos. Hier kon je ze nog paar dagen inleveren.

      Like

      1. Nicole Orriëns schreef:

        Eigenlijk wel erg, dat juist als je de mogelijkheid geeft nog de bonnen in te leveren het zulke onprettige taferelen oplevert.

        Like

  11. Ja ongelooflijk he, wat die cassieres te verduren kregen! Ik haal alles bij bol.com vandaan als ik iets nodig heb…

    Like

    1. itsamomlifenl schreef:

      Ik heb volgens mij iets gemist. Caissières die worden bespuugd? Waar gaat het heen! Ronduit schandalig.

      Dat Intertoys straks niet meer bestaat vind ik heel jammer. Als kind maakte ik altijd een verlanglijstje en als ik dan wat mocht uitzoeken (bijvoorbeeld omdat ik een zwemdiploma had gehaald of iets dergelijks) dan mocht ik met mijn oma naar de Intertoys en iets uitzoeken. Met glimmende oogjes liep ik de winkel uit, met het cadeau (ingepakt want wat maakte het extra leuk) in mijn handen. Dat gun ik mijn dochtertje ook, maar dat zit we waarschijnlijk niet meer in.

      Like

  12. Sjoukje Bakker schreef:

    Bizar he, die reacties van klanten met hun bonnetjes. Zo naar! En ik denk dat je gelijk hebt over webshops en speelgoedwinkels. Als je je specialiseert, is er nog behoorlijk wat markt over.

    Like

  13. Amy de Keijzer - Büttner schreef:

    Inderdaad een triest einde van de Intertoys. Erg sneu ook voor het personeel wat vanalles naar zich toe kreeg en er ondanks het ontslag/faillissement toch stond!

    Like

  14. Maaike Gulden schreef:

    Die reacties waren heel jammer zeker omdat Intertoys juist zo coulant was dat mensen die bonnen nog in konden leveren. Ik ben zelf ook heel erg van het online shoppen 😉

    Like

  15. Melissa schreef:

    Als goed is word hij alsnog over omen. Maar dan twijfel ik of hij het zal redden

    Like

  16. DM on the road schreef:

    Ja, ik ben het wel eens met wat je zegt. Toch is het wel jammer dat de winkels nu steeds meer verdwijnen. Intertoys is straks alleen een afhaalpunt voor speelgoed 😂

    Like

  17. Manon schreef:

    Ik vond het als kind magisch om uit het dikke magazine van Intertoys cadeautjes aan te kruisen. Mijn neefjes kennen dit totaal niet. Die zijn nu gemiddeld 10. Ze bestellen het wel via Bol.com of anders online. Jammer he.

    Like

  18. Saskia schreef:

    jammer dat er weer een winkel weg gaat vanwege internet. Ik blijf winkelen toch stiekem leuker vinden dan online shoppen.

    Like

  19. Jessie | Business Blog School schreef:

    Jammer dat er weer een icoon omvalt. Extra zuur is dat Intertoys met al die drukte geen cent heeft verdiend, alleen maar dieper in de schulden is gezakt. Want de cadeaubonnen zijn lang geleden betaald. Maar wat mensen ervoor mee naar huis nemen, komt alsnog op de rekening van Intertoys.

    Like

  20. bookstamel schreef:

    Het was schaamtelijk hoe de mensen met het personeel omgingen . Daarnaast verdwijnen er steeds meer winkels door de komst van internet shoppen. Bij ons in het dorp gaat een prachtige grote boekenhandel verdwijnen ook omdat ze de concurrentie niet meer konden bolwerken. Erg jammer ik denk dat je als winkel alleen nog maar kan overleven als je iets speciaals bied een beleving zoals je zegt waar je dingen kan uitproberen , proefen of testen . In een boekhandel zou het mogelijk moeten zijn om koffie etc te verkopen dat kan helaas niet overal zodat het ook een plek word waar mensen elkaar kunnen ontmoeten en samenkomen waar ze van hun boek kunnen genieten bij een bakje koffie en een broodje etc.

    Like

  21. Rory Blokzijl schreef:

    Schandalig, dat gedrag van ‘normale’ mensen. Hoe bestaat het dat de normen en waarden zo lijken te vervagen als het gaat om ‘geld kwijtraken’. En erg dat bekende winkels en ketens omvallen. Ik vind het oprecht jammer. Dat gezegd hebbende koop ik ook heus weleens wat bij een Bol. Maar ik kijk altijd eerst of ik het bij een fysieke winkel kan kopen of tweedehands.

    Like

  22. Marieke schreef:

    Precies die laatste alinea. In een speelgoedwinkel horen kinderen te spelen, te testen, te proberen enz. Ik denk dat dat beter werkt.

    Like

  23. Nicole Orriëns schreef:

    En nu is Cool Cat ook al failliet! Ik herinner me dat zij nota bene een kandidaat waren om V&D over te nemen destijds… Nu gaan ze zelf weg.

    Like

  24. Cynthia schreef:

    Ondanks dat ik een kleine uk heb, kwam ik nooit bij Intertoys. De prijzen lagen gemiddeld hoger dan andere winkels in de buurt of online. Tja, het is zonde, maar dan haak ik als consument wel af. Toch blijft het aan de andere kant altijd zonde als zo’n grote keten (zoals eerder V&D en Schoenenreus bijvoorbeeld) omvalt. Het is ook een stukje jeugdsentiment op de één of andere manier.

    Like

Wil je reageren? Dat kan hier.

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.