Klantvriendelijkheid volgens Buitenhof (1)

buitenhofServicegerichtheid; het ene bedrijf blinkt er in uit, en het andere bedrijf blijft er een zooitje van maken.. Buitenhof Tuinmeubelen is er eentje van de laatste categorie.

Iets minder dan twee jaar geleden kochten S. en ik een tuinset bij hen. Bepaald geen goedkope set, maar ja, van ons trouwgeld wilden we iets kopen waar we jaren mee zouden doen.

In de winkel ging alles nog prima; aardige verkoopster, zou wel week of 4 duren voor de stoelen bezorgd zouden worden, maar oke, het zij zo.

Geduld

En toen begon het; bij de bezorging kwamen ze pas een uur na het afgesproken tijdstip opdagen. Daarna viel bij het uitpakken van de stoelen op dat bij vier van de zes stoelen er stoelpoten waren die korter waren dan de andere… Gevolg was dat alle stoelen weer de vrachtwagen ingingen.

Toen ze drie weken later eindelijk de juiste stoelen kwamen afleveren, bleek dat bij de stoelkussens een productiefout hadden, waardoor de kussens voortdurend van de stoelen gleden. Eerst wilden ze dat niet erkennen, maar na het nodige gebel en gemail gaven ze uiteindelijk toch toe.

Toen ze de kussens kwamen ophalen bleken ze echter maar 3 in plaats van 6 kussens vervangende kussens bij zich te hebben. Of we maar even een paar weken op de resterende kussens wilden wachten, aangezien ze dan pas weer in onze regio bezorgden… Uiteindelijk zijn we toen, aangezien we het wachten moe waren, die kussens zelf maar gaan ophalen in de winkel in Houten.

En het werd zomer…

Enkele weken was de winter eindelijk voorbij en was het mooie zomers aandoende weer een mooie gelegenheid om van de stoelen op de veranda gebruik te maken. Nadat we erop gingen zitten viel meteen op dat er allemaal stukjes vilt van de stoelen af dwarrelden. Toen we gingen kijken zagen we dat in alle stoelen een vilten laag helemaal gescheurd en verbrokkeld was.

Eerst dachten we dat het alleen aan de onderkant was, maar toen we beter keken, en de stoelen tegen het licht hielden, zagen we dat het niet alleen aan de onderkant was maar dat je door de gehele stoel heen het gescheurde vilt zag.

Als het alleen de onderkant was geweest was, hadden we het daarbij gelaten, maar doordat het door de gehele stoel heen zichtbaar was, was het gevolg dat het grijs van de stoelen op veel plekken transparant werd; zeker niet wat we voor ogen hadden toen we die stoelen kochten.

Klantvriendelijk

Wij dus gebeld met Buitenhof; het eerste telefoontje verliep zonder problemen; of we een mail wilden sturen met foto’s zodat ze een en ander konden bekijken. Zo gezegd zo gedaan, wij een mail gestuurd, met daarin de vermelding dat vilt door de gehele stoel heen zichtbaar gescheurd was, en dat we vertrouwden op een passende oplossing.

Toen begon het geduvel. De eerste mail die we terugkregen was om het voorzichtig uit te drukken ‘nogal bot’; Totaal geen verontschuldiging of wat dan ook, alleen maar de mededeling dat het gescheurde vilt aan de onderkant geen reden om nieuwe stoelen te krijgen.

Zucht… Wij dus aangegeven dat het ten eerste niet alleen maar om de onderkant van de stoel ging, maar dat het ook aan de zijkant en voor en achterkant zichtbaar was.

Mail terug: vilt had geen functie, en bovendien moesten we de stoel inclusief kussen zien, en met het kussen in de stoel zou je niets van die scheuren zien. En als we last hadden van dat vilt moesten we het zelf maar weghalen…

Bepaald not amused over de feitelijke onjuistheden in hun mail, en hun totale gebrek aan bereidheid om tot een oplossing te komen, wederom een mail richting Buitenhof. Wederom wezen we hen erop dat het vilt niet alleen maar aan de onderkant gescheurd was, maar door de gehele stoel heen. En dat het vilt bovendien wel degelijk een functie had, aangezien de stoel zonder dat vilt bijna in plaats van egaal grijs, doorzichtig was. Nogmaals de foto’s meegestuurd.

Uiteindelijk begonnen ze toch iets te schuiven. Er zou iemand van de servicedienst langs komen om de schade aan de stoelen te bekijken.

Toen ik aangaf op welke dagen dat wat ons betreft kon, kreeg ik ijskoud te horen, dat ik wat dat betreft niets te kiezen had, maar dat het afhankelijk was van wanneer de servicedienst in onze regio was, en dat ik nog zou worden gebeld over het exacte tijdstip dat ze zouden langskomen. Tuurlijk, of iedereen zo maar even tijd vrij kan nemen als zij genegen zijn langs te komen.

Als laatste handreiking van onze kant gaf ik aan dat ik dan op zijn vroegst om vier uur thuis kon zijn.. Ze zou het doorgeven aan de servicedienst… Hoe verrassend; toen de servicedienst belde, gaven ze aan dat ze eerder in Houten waren en niet konden wachten tot vier uur…

Wordt vervolgd…

Één reactie Voeg uw reactie toe

Wil je reageren? Dat kan hier.

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.