Geplaatst in Dagelijkse leven, Klanten???

Privacy op je klantenkaart, waar ligt het evenwicht?

hoeveelKlantenkaarten; ik probeer ze zoveel mogelijk te vermijden, maar ongemerkt ben ik inmiddels toch in de nodige klantenbestanden beland.

Bij hoeveel merkte ik vandaag op mijn verjaardag op.

Gefeliciteerd!

De ene na de andere mail met speciale verjaardagskorting stroomde binnen.

Hierbij alleen al de oogst van vanochtend:

  • Manfield 10 euro korting
  • bol.com 2,50 euro korting
  • AH met speciale aanbieding
  • Esprit 200 e-points
  • Nationale Sport & Outdoorpas 10% extra korting
  • Gamma 5 euro korting

Klantenkaarten, wat moet je ermee?

Het is wel apart met dat soort van klantenkaarten. 9 van de 10 keer zeg ik er nee tegen, maar soms is het vlees zwak en vind ik het dan toch wel handig en schrijf ik me uiteindelijk alsnog in. Als het van een winkel is waar ik regelmatig kom, en ik merk dat zo’n kaart niet stikt van de beperkende voorwaarden, dan vind ik het zonde om dan een bepaalde korting te laten liggen als ik toch al van plan was een bepaald product te kopen.

En ja, tuurlijk is het dan een spel tussen wat ik al van plan was om te kopen en hoe een winkel me weet te verleiden om iets te kopen dat ik oorspronkelijk niet van plan was.

En hoe zit het dan met Privacy?

Met dat soort zaken vind ik het moeilijk om te bepalen waar mijn grenzen voor wat betreft privacy liggen. Welke dingen wil ik privé houden, en bij welke dingen heb ik er geen problemen mee als anderen ze weten? Een heel moeilijk onderscheid.

Bedrijven hebben allerlei gegevens van me, maar persoonlijk vind ik het niet echt een probleem als mensen weten dat ik outdooractiviteiten beoefen en daardoor regelmatig bij Bever of Perrysport te vinden ben.

En toen S. en ik vorig jaar verhuisden waren we veelvuldig te vinden in allerlei bouwmarkten, en omdat het geld toen met bakken eruit stroomde was het soms best lucratief om een bepaalde klantenkaart te hebben.

Zwartwit

Waar mijn grenzen voor wat betreft privacy op dit gebied liggen, daar ben ik niet zwart/wit in; totdat ik daar een 100% antwoord voor mezelf op heb, hanteer ik maar de pragmatische regel dat mijn portemonnee voldoende pasjes heeft en dat ik pas een nieuwe klantenkaart neem als ik een andere pas opzeg.

Auteur:

contentpublicist, vrijdenker, veggie, positieve realist, blogger, stadsmens maar verslaafd aan de bergen, dromer, Rotterdam, Houten ·

2 gedachten over “Privacy op je klantenkaart, waar ligt het evenwicht?

  1. weer goed geschreven waar haal je het vandaan.Erg leuk om te lezen.iedere keer weer spannend om te lezenben benieuwd naar de volgende

    Like

Wil je reageren? Dat kan hier.

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.