Denkend aan Rome (2); van selfiestick tot Easyjet

romeDat voor een veggie Rome zeker niet het eldorado op het gebied van vegetarisch eten is, en hoe het verkeer in Rome is, las je in mijn vorige blog.

In deel twee van mijn Romeinse mijmeringen mijn aversie tegen de selfiestick, hoe Easyjet best meevalt, en het geklungel met handbagage.

  • Selfiesticks

Straatverkopers; Rome stikt ervan. Op elke straathoek, en eigenlijk elke vrije centimeter, stonden ze wel. Sjaals, extra accu’s voor smartphones, paraplu’s en nog veel meer; je noemt het en ze boden het aan.

Het item dat ze echter het vaakst aanboden, was meteen het meest irritant accessoire ooit uitgevonden en wat mij betreft het ultieme bewijs van de steeds sneller gaande individualisering van de maatschappij; de selfiestick. De narcist die dat ding heeft uitgevonden mogen ze wat mij betreft levenslang verbannen naar het meest saaie oord op aarde.

Bij elk gebouw, zuil, of steen van enige importantie stonden mensen met zo’n irritante selfiestick zichzelf te fotograferen. Dat de attractie goed op de foto kwam was totaal onbelangrijk; veel belangrijker was dat de egotripper goed op de foto werd vastgelegd. Andere personen mochten ook vooral niet op de foto komen, want stel je voor dat de egotripper het beeld met een ander moest delen… hoezo aandachtsgeilerij?

  •  Vliegen: Easyjet

Je hebt van die aannames die achteraf totaal onwaar blijken te zijn; mijn aversie tegen Easyjet was er daar een van. Ik had altijd het principe om met alle maatschappijen te vliegen, behalve Easyjet. Het gevoel dat ze opriepen en de verhalen die ik erover had gehoord, hadden dat beeld gevormd….

Maar ja, principes zijn er om overboord gezet te worden, dus toen de vliegtijden naar Rome van hen veruit het gunstigst waren, en ook de prijs aantrekkelijk was, besloten we om toch maar voor Easyjet te kiezen. En ik moet toegeven; het is me 100% meegevallen; efficiënt vriendelijk personeel en op het vliegtuig was ook niets aan te merken. Voor wat Easyjet zelf heb ik eigenlijk geen enkel argument meer om een volgende keer niet weer voor hen te kiezen.

  •  Vliegen: handbagage

Waar ik me wel aan ergerde, maar waar Easyjet weinig aan kon doen, was het gedoe met handbagage. Passagiers die ondanks dat er overal staat dat ze 1 koffer/tas van een bepaalde omvang als handbagage mee mogen nemen, toch doodleuk meerdere koffers of een stortvloed aan tassen met taxfree-artikelen extra mee proberen te nemen. En dan bij het boarden heel verontwaardigd reageren als ze uit de rij worden gepikt, en worden verzocht om of alles in een koffer te proppen of om gewoon bij te betalen.

Natuurlijk zijn dat dan ook juist de mensen die, als ze eenmaal het vliegtuig binnenstappen voor ellenlang oponthoud zorgen doordat ze tijden bezig zijn om al hun zooi in het bagagecompartiment te proppen.

Wat mij betreft mogen ze weleens strenger zijn met handbagage want nu levert het alleen maar tijd vretende opstoppingen op bij het aan boord gaan.

2 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Annamarie schreef:

    Ik heb nu 2x met easyjet gevlogen en beide keren werd er zeer streng gecontroleerd op de handbagage wat ik prima vind want dan heb je niks aan je voeten liggen. Ook ik was verontwaardigd toen mijn handbagage in het ruim moest maar iedereen is zo scherp dat ie alleen dat meeneemt en ja daar raken de schappen natuurlijk ook vol van….

    Like

    1. hphofman schreef:

      Wat nu vooral gedoe opleverde was, naast een stel dat problemen schopte bij het boarden, dat iedereen dikke jassen had die allemaal ook nog in het bagagerek moest worden gepropt. en dat lukte van geen meter.

      Like

Wil je reageren? Dat kan hier.

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.