S. en ik zijn inmiddels al aardig gesettled in ons nieuwe huis in Houten, maar er komen altijd nog van die losse eindjes bovendrijven, het vervangen van de watermeter was er daar één van.
Vreemd getik
Toen in mei ons nieuwe huis hadden betrokken hoorden we meerdere keren per dag een vreemd getik. Na het nodige gespeur merkten we dat het de watermeter was; die bleef steeds steken waardoor die steeds op hetzelfde getal bleef staan.
Wij dus het waterbedrijf gebeld om het te melden. Daar kregen we de nogal lauwe reactie; ”Bedankt voor het melden; ergens de komende maanden sturen we een keer iemand om een andere watermeter te installeren.”En
En het werd juni…
Mei verstreek en ook juni was al een eind op weg toen er een brief kwam. Die dinsdag zou er iemand langskomen. Als die datum niet uitkwam moesten we even bellen. Er werd zelfs een nummer voor een automatisch afsprakensysteem gegeven, voor het geval we een andere afspraak wilde maken.
Om er niet speciaal vrij voor wilden nemen, belden we om te vragen of het op een vrijdag kon. Het automatische afsprakensysteem werkte niet want steeds bij de laatste stap werd de verbinding verbroken. Dus maar naar het gewone servicenummer gebeld. “Momenteel kunnen we geen afspraken inboeken, maar we zullen de wens van bezoek op vrijdag noteren.”
Een paar dagen later weer een brief op de mat; of ze die woensdag langs konden komen voor een andere watermeter… Inclusief ‘handig’ telefoonnummer om zelf eventueel nieuwe afspraak te maken, maar ook nu werkte dat niet… Gebeld; “o ja, we zien het bij de opmerkingen staan, alleen op vrijdag. Excuses, we bellen zo snel mogelijk voor een nieuwe afspraak”.
En het werd juli…
Juni was bijna verstreken, juli was net begonnen toen er wederom een brief op de mat plofte; of we dinsdag maar thuis wilde zijn want dan zouden ze de watermeter komen vervangen. Wederom gebeld, wederom werkte het afsprakensysteem niet, en wederom werd er gezegd; “o ja, we zagen de aantekening, sorry voor het misverstand. Direct een nieuwe afspraak maken gaat niet, daarover nemen we binnenkort contact met u op”.
De prachtzomer van mei en juni was ondertussen veranderd in een regenzomer, dus in dat opzicht was er water genoeg, maar de soap rondom onze watermeter ging onverdroten voort, of liever; het bleef oorverdovend stil.
En het werd augustus…
Tot begin augustus, toen viel er weer een brief op de deur viel, en jawel hoor… weer de melding dat er op dinsdag iemand de watermeter zou komen vervangen.. Weer het zelfde ritueel, met dezelfde toezegging…
Eergisteren lag er een nieuwe envelop op de mat… en nee, dit keer geen afspraak voor een dinsdag, maar nu voor een ….. woensdag.
Na weer een telefoontje viel blijkbaar het kwartje dat ook een woensdag toch echt iets anders is dan een vrijdag want vanochtend werden we gebeld: of ze volgende week vrijdag om 8 uur de watermeter kunnen komen vervangen.
Zou het dan toch?
Zou het dan toch eindelijk, na 4 maanden lukken…?
Update 5 september
n ja hoor er is eindelijk een nieuwe watermeter. Om kwart voor 8 stond de monteur voor de deur en om 10 voor 8 was hij al klaar. het kan dus wel snel…
Ik ben benieuwd naar jullie eindrekening…! 🙂
LikeLike
Je leest het tzt hier vanzelf wel;-)
LikeLike