Geplaatst in Dagelijkse leven, Klanten???

De terreur van de kortingsbon

kortingBouwmarkten; als je zoals S. en ik je nieuwe huis woonklaar aan het maken bent kun je niet zonder.

Gelukkig wonen we in de bewoonde wereld en zijn er meer dan voldoende bouwmarkten in de omgeving.

Praxis, Karwei, Gamma, Hornbach; allemaal hebben ze minimaal 1 vestiging bij ons in de buurt, en dan zal ik vast nog wel wat bouwmarkten zijn vergeten.

Normaal kwam ik er eens in de zoveel tijd, maar de laatste weken zijn we er kind aan huis. Verf, rolgordijnen, afvoerpijpen, lampen, gereedschap en nog veel meer; you name it en we hebben het er de afgelopen weken wel gekocht.

Omdat bij zo’n verhuizing het geld als met bakken de deur uitvliegt is wat prijsbewustheid geen overbodige luxe.

Doorgeschoten kortingsacties

Bij het kopen van die spullen ervoeren we regelmatig hoe onoverzichtelijk de kortingsacties van bouwmarkten zijn geworden. Je ziet door de bomen het bos niet meer door alle kortingen of zogenaamde kortingen.

Hypotheekproducten hebben de naam ondoorzichtig te zijn, maar bouwmarktkortingen zijn dat minstens net zo. Ga voor de gein eens naar een paar bouwmarkten en je raakt geheid de weg kwijt in kortingsland. Zomaar wat ervaringen van drie weken bouwmarktbezoek:

Ondoorzichtig in het kwadraat

We waren op zoek naar een bepaald product; bij de ene bouwmarkt kreeg je 25% korting, bij de ander weer 20% extra inhoud, en bij de derde bouwmarkt kreeg je het tweede product gratis.

Als we dan op basis daarvan een keuze hadden gemaakt, moesten we weer opletten dat bij de één de betreffende aanbieding voor iedereen gold, bij de ander alleen met een kortingspas, en bij de derde alleen als je een kortingsbon uit de folder toonde.

En nee, dan waren we er nog niet want vervolgens moesten we ook nog opletten dat bij de één de korting er bij de kassa afgetrokken werd, terwijl de andere keer de getoonde prijs op het prijskaartje al inclusief korting was.

Wel/niet

Ook voor het bouwmarktpersoneel lijkt het allemaal te duizelen want zowel een servicebaliemedewerkster als haar chef beweerden doodleuk dat een bepaalde korting niet van toepassing was, terwijl toen we later nog eens belden, dit opeens wel het geval bleek te zijn.

 Kluskoekzegels

Onoverzichtelijker kan het bijna niet. En dan vergat ik bijna de kortingsbonnen op een volgende aankoop te noemen die je bij sommige bouwmarkten krijgt of de vraag of je kluskoekzegels of Mercizegels spaart…

Auteur:

contentpublicist, vrijdenker, veggie, positieve realist, blogger, stadsmens maar verslaafd aan de bergen, dromer, Rotterdam, Houten ·

Wil je reageren? Dat kan hier.

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.