In mijn vorige blogpost had ik het al over het inlognaam/passwordgedoe als je nieuwe adresgegevens en dergelijke wilt doorgeven aan bedrijven/organisaties.
Een telefoontje doet wonderen
Doordat ik het zat was om bij al die bedrijven steeds opnieuw al die handelingen voor een nieuwe inlog/wachtwoord te moeten doen besloot ik om in plaats daarvan de diverse klantenservices gewoon ‘ouderwets’ te bellen om op die manier alles te regelen.
Dat deed ik aanvankelijk met de nodige tegenzin, aangezien me nog helder voor ogen stond wat een gedoe het de vorige keer was. Zeven jaar geleden verhuisde ik van Rotterdam naar Gouda en ik weet nog goed dat ik toen tijden ben bezig geweest met al die zaken te regelen.
Van het kastje naar de muur
Voortdurend werd ik van het kastje naar de muur gestuurd; van de ene afdeling werd ik, na ellenlang in de wacht te zijn gezet eindelijk doorverbonden met een andere afdeling, die me soms doodleuk weer met iemand anders doorverbond. KPN was toen het absolute dieptepunt. …
Een goed begin…
Gezien mijn ervaringen van de vorige keer besloot ik om dit keer met KPN te beginnen. Voorbereid op het ergste begon ik met het bellen naar KPN, maar soms gaan dingen anders dan je van tevoren denkt, en dit was zo’n dag. Binnen no-time kreeg ik de juiste medewerker aan de lijn, en zij hielp me snel en erg vriendelijk met waar ik voor aan de lijn hing.
Ruim binnen de vijf minuten was ik naar volle tevredenheid geholpen. Wat een verademing in vergelijking met vorige keer. Was dit de bekende zwaluw die nog geen zomer maakt of is er de laatste jaren echt iets veranderd? Tijd om de volgende op mijn to do lijst te bellen: Eneco.
Van een leien dakje
Ook daar ging het allemaal erg soepeltjes; ze gaf me meteen wat tips waar ik aan moest denken bij de verhuizing, en ook daar was alles binnen de korte keren geregeld.
En of er iets in de lucht zat ofzo, ik weet het niet, maar ook bij Oasen, Telfort en Caiway verliep het eigenlijk allemaal op een soortgelijke manier. Binnen het uur had ik mijn lijst afgewerkt en was alles verhuisd/opgezegd.
Tuurlijk kan het zo zijn dat ik toevallig net de positieve uitzonderingen heb getroffen, maar realistischer is het dat bedrijven/organisaties hun klantenservice niet langer zien als een noodzakelijk kwaad dat alleen maar geld kost, maar het juist zien als een visitekaartje van het bedrijf.
Pek en veren
Een slechte ervaring staat tenslotte tegenwoordig zo op internet en voor je het weet wordt je met pek en veren ingesmeerd door social media. Iets waar T-Mobile over kan meepraten toen Youp van ’t Hek de (social) media ge/misbruikte tijdens zijn probleem met T-Mobile…