Het begin van het jaar vormt altijd een mooie gelegenheid om schoon schip te maken. Niets zo lekker als spullen die ik toch al tijden niet meer gebruik weg te doen en zo weer wat ruimte te scheppen. Terwijl ik daarmee bezig was schoot me te binnen dat ik ook al een tijd een paar verzekeringen die ik niet meer nodig had, moest opzeggen.
Het ging om een verzekering bij Proassist voor een telefoon die ik over een maand of wat toch ga vervangen, en bij HSC Harmony Service Center om een verzekering voor een laptop.
Horrorverhalen
Bij het zoeken van de juiste adressen/telefoonnummers op internet kwam ik heel veel negatieve verhalen tegen over hoe moeilijk het is om een dergelijke verzekering te beëindigen; de betreffende bedrijven zijn niet bereikbaar, geven geen reactie of komen met allerlei aanvullende voorwaarden waardoor het opzeggen van een simpele verzekering een bijna onmogelijke taak is.
Maar ja, zoals wel vaker is de werkelijkheid soms anders.
Opzeggen is eitje
Afgelopen maandag heb ik mijn laptopverzekering telefonisch opgezegd: binnen een minuut had ik iemand van Harmony Service Center aan de lijn, en nadat ik het polisnummer en wat persoonlijke gegevens had genoemd was de betreffende verzekering meteen stopgezet.
Met de telefoonverzekering eigenlijk hetzelfde verhaal. Omdat ik daar zo gauw geen telefoonnummer voor kon vinden, heb ik diezelfde maandag via opzeggen.nl een opzegbrief met daarin de al vooringevulde adresgegevens van Proassist gedownload. Vervolgens was het een kwestie van de benodigde polisgegevens plus handtekening online invullen en op verzenden drukken; het gemak dient de mens.
En vandaag kreeg ik al een mail van Proassist met daarin de officiële opzeggingsbevestiging.
Zo kan het dus ook!
Fijn dat het zo snel geregeld wordt. Ik heb ook andere verhalen gehoord over 3 maanden opzeg termijn.
LikeLike
Dat heb ik zelf ook meegemaakt, maar in dit geval liep het allemaal heel soepel
LikeLike