Van het kastje naar de muur, en weer terug….(1)

kastje muurJe zal maar het “geluk” hebben om klant te zijn van Caiway… dan kan, als je geen tv-signaal hebt en dat wilt melden, zomaar het volgende zich afspelen:

Ik: ‘Ja goede avond: ik wilde melden dat ik geen tv-signaal heb. Dat is al de derde keer in korte tijd. De vorige keren was het na een dag vanzelf weer verholpen, maar nu is het al van voor het weekend en heb ik nog steeds geen signaal.’

Caiway: ‘ik zie dat u in Gouda woont en daar gaan de storingen via de Rekam.. Ik zal vragen of ze een monteur langs sturen. Die monteur komt binnen 2 en 5 werkdagen bij u langs. Hij doet buiten metingen en als hij niets kan vinden, dan belt hij aan om binnen de problemen te verhelpen. Indien u niet thuis bent doet hij een kaartje door de deur zodat u een afspraak kunt maken. Nee we kunnen niet zeggen wanneer hij langskomt; dat is aan de Rekam’.

Ik:ik werk dus dan staat die monteur voor een gesloten deur, en aangezien er kort geleden ook al zo’n meting is uitgevoerd en er toen niets is gevonden, is het niet iets van buiten maar van binnen. Daarom wil ik, om tijd te besparen meteen een monteur aan huis laten komen. Kosten wil ik vergoeden’.

Caiway: ‘ Nee meneer dat kan niet. dit zijn nu eenmaal onze procedures. Wat zegt u? staat er op onze site dat het wel kan? Dan is onze site verkeerd. Goede avond’…

Inmiddels een week later: rond half 5: Caiway: ‘helaas kunnen wij u vanavond, in verband met Sinterklaas, niet helpen. Probeert u het morgen nog eens’.

Dinsdagochtend.
Caiway‘ Belt u alweer? Er is na uw melding binnen een dag een monteur in uw wijk geweest en die heeft een signaalversterker geplaatst, daarmee zou het verholpen moeten zijn dacht hij. Wat zegt u? Het is niet verholpen, en waarom er niet bij u is nagevraagd of het probleem verholpen is? Dat weet ik niet, dat is iets van de Rekam, daar gaan wij niet over. We zullen een melding maken dat het nog niet verholpen is. U kunt ook zelf vandaag tussen half 1 en 1  de Rekam bellen om een afspraak te maken met een monteur. Goedemiddag’.

Rekam: ‘een monteur bestellen? Nee, dat kan alleen als wij een melding van Caiway hebben ontvangen. Wij kunnen niets in onze administratie vinden, dus we kunnen geen monteur laten komen’.

Die avond: ‘met Caiway. Wat zegt u? U kon geen afspraak maken met de Rekam? Nee dat kan alleen met een ticketnummer van ons. Dat hebben ze u vanochtend verkeerd verteld. Hier is uw ticketnummer, probeert u ze morgen nog eens te bellen, veel sterkte…

to be continued…

Wil je reageren? Dat kan hier.

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.